Kada mi je decembra 2001. mejlom stigla tugaljiva poruka od
nemačkog prijatelja da je Florian Fricke izgubio bitku sa bolešću, primetio sam
da pristojnijih nekrologa ili barem kraćih vesti po muzičkoj internet štampi i
nije nešto bilo. Sramota ili ne, ali ovaj svet zaista funkcioniše po sistemu
koji je izrekao Jeremy Brett kao Sherlock Holmes u besmrtnom serijalu:
"Tako mnogo ljudi, a tako malo koristi!" Korporacijski imperativ za
suženje svesti kod konzumenata je, dakle, zaista dokazano uspešna rabota.
Fricke ne samo da je bio pionir - već sa ove distance i dokazani vizionar i
velikodušan apostol tišine - koji je eto, doživeo da bude slavljen i uzdisan na
serafimski nivo, kod možda najbeskompromisnije i emocionalnije struje u
današnjoj, pa hajde da stisnem zube i kažem pop(ularnoj) rok muzici, ali ipak nedovoljno
atraktivan za neki veći temat. Valjalo bi onda mnogo toga objasniti, a nema tu
neke volje koja trpa pare za transfer u "japi stardom" ili
iracionalnih "kliktaja" koji hrane sujetu u intelektualnih
"mizerablista". Činjenica da je u poslednjim godinama života nudio
materijal koji je imao možda i (po)veće populističke koncentrate, ne utiče na
unikatnost ovoga čoveka. Nije on bio nikakav laskavi kaćiper, vec borac protiv
samsare. Uostalom, ko bi smeo da stavi ruku u vatru za Bowieja i njegov opus
posle Lodgera (i šta ti ja još znam kako je to hronološki išlo). Već nekoliko
godina uporno ponavljam sebi i prijateljima sa kojima delim vreme, teoriju da
je kraut rok alfa i omega današnje "alternativne" muzike, mnogo više
nego recimo hajp koji su XY ili MX iz raspojasanih 60-ih doživeli sredinom
80-ih, pa početkom 90-ih, kada je svaki rok glazbenik preko eksponata 1,
eksponata 36, pa do konzumenata crnog indie jeansa kao ličnu kartu poturao taj
ili onaj album, ne znajući ni šta na njima ima. Hipokrizija i "resavštvo"
kao modus operandi i svojevrsni ID napisan na nematernjem. Naravno, to nikako
nije krivica XY i ostalih, ali jeste ogledalo i inercija sveta. Niko se baš u
svrhu promocije, sem zaluđenika kao što je Julian Cope, ni ne osvrće na
činjenicu da gomila sastava naziva svoje numere po ovom nemačkom sastavu
(Tarantel, Dead Can Dance...), da se drugi kunu u njih (Bardo Pond, Shalabi
Effect, Cul De Sac...) a da su filigranski GY!BE upravo i izgradili celokupnu
karijeru na cresscendosima koje su Fricke i ekipa promovisali na svojim
pločama. No, zna se da svet na plećima čuvaju ljudi kojima do neke veće
raspoznatljivost nije ni stalo. I tako i treba da bude. Uostalom po tibetanskom
budizmu (a Tibet i jeste bio jedna od glavnih inspiracija Frickeu) reč BONO označava
skup štetnih uticaja. A Vox takvih BONO-a kroti svet. Da l' će se taj izraz u
opskurnijem obliku ikada "internacionalizovati" kao mnoge krize u
svetu (ova doduše ne proliva krv, ali mentalno isisava snagu iz mnogih
naraštaja) zaista ne znam, ali svako može iz sebe iskoračiti u prvi korak.
Lična utopija je, po stoti put kažem, najubojitije oružje.
"Dakle Watsone kako glasi medicinski termin za opsesiju. Nameravam da provedem neko vreme unutar četiri zida sopstvenog srca... Mnogo se puteva račva iz njega, a moram pronaći onaj najbolji srednji put, mada znam da ishodište je jedno... "
https://www.discogs.com/release/521590-Popol-Vuh-Nosferatu-The-Vampyre-Original-Soundtrack
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.