U vreme zamagljenih godina sam zbog posla i tele/apela na
koji se nije niko javljao, razgovarao jedne noći sa nekoliko minuta ranije
silovanom ženom. Razgovor je trajao i trajao (oko dva sata), ali se i danas
sećam skoro svake pojedinosti, kristalno jasnog akcentovanja reči. Tada mi je
delovalo neadekvatno, ali je smireno i gotovo hladno/odsutno delovala ta
nesrećna žena, dok mi je u neverovatnom, gotovo perverznom detaljisanju
opisivala svaki sekund iz parka na putu do kuće i na iracionalno
voljno-plastičan način opisivala svoje zebnje, strahove i očekivanja. Nije tu
bilo nikakve patetike, šok je nad žrtvom preuzeo kontrolu i učinio inverziju u
habitusu koji nije dozvoljavao rasplinjenost i ne znam šta bih još smišljeno
ovde mogao da dodam. Lisa Germano je spevala pesmu o silovanju i njene pesme
imaju isto takvu naraciju. Čudna je ta veza između imitacije života i
umetnosti, i naizgled snohvatice Lise Germano, uvek koncizna svedočenja o
tegobama raznoraznih posledica idu u tom pravcu. Kaže da na novom albumu dok
peva o smrti traži načine da prevaziđe nelagodu oko svega što je asocira na
umiranje. Ovoga puta se unapred izvinjavam Lisi što baš nisam najpažljivije
obraćao pažnju na liriku, ali trenutno puštam da me Lisina kreacija odvede što
dalje. Fak(a)t: "ja sam storyteller, a ne songwriter" je sjajan uvod
za muziku koja kao da je neki programčić za neku muzičku kutiju. Gasim svetlo i
pokušavam da sam napišem libreto za "mogući svet" i začudo otkrivam
da nam se misli skoro ne razlikuju, bez obzira na to što su više obrisi no
iskazi. Neću da ih zapisujem, sledeći put će biti drugačiji i to je ta -
avantura. Glas koji se dvoumi da l' iz šapata da pokuša da dohvati melodiju,
orkestracija koja je tek na korak dalje od svojevrsnog minimalizma bez lažnih
okusa, ukusa i aditiva. Da l' bi u današnje doba Erik Satie bio ekskluzivan
kompozitor i da l' bi ispod njegovog kišobrana bilo mesta za amerikansku
sanjalicu, nikad nećemo saznati, ali možemo da iskopavamo naš legat za lično-utopijsko
slušanje. I zamišljamo stvari.
Za one koji su lenji i maše pri osluškivanju - Lisa Germano
nije Lisa Gerrard iz Dead Can Dance (nije smešno, mešanje ovih diva se dešavalo
mnogo puta) iako je slično prezime i nekada su bile labelmates. No, svakako nije
hendikepirana time. I kao bonus malo podataka za CV. Happines album za veliku
kuću (Capitol) koji bi olako od muzičke mašinerije bio notiran kao muzička
malograđanština i solo-pokušaj session i live muzičara (John Cougar Mellencamp,
Simple Minds...) da ga nije čuo taj emocionalni altruista rudar Ivo
Watts-Russel i reizdao ga na svojoj 4AD etiketi, a bespomučno nam ga
prezentirao legendarni Sloba Konjević i njemu hvala što sam uopšte i čuo za
nju. Njen uspon se teško može nazvati vrtoglavim, ali saradnja sa OP8 (svi
znaju za Giant Sand i Calexico), pa skorašnja saradnja sa Michaelom Brookom
(Nusrat Fateh Ali-Khan, Eno, David Sylvian i Robert Fripp), Smashing Pumpkins,
Hectorom Zazouom i sada velikodušno davanje "In The Maybe World" za
labelu našega gosta i ex-Swans sinonima Michael Gire ukazuju na beskompromisnu
doslednost. Ako i to nije dovoljno - novi član Modest Mousea, odnekuda nam znan
Johnny Marr, svirucka ovde. Dovoljno za navlaku, za ostalo će se već Lisa
Germano pobrinuti. Ovde ima svega sem obamrlosti. Tonik za noćne sate, prepun
gorkih mehurića koji mame.
https://lisagermano.bandcamp.com/album/in-the-maybe-world
https://www.discogs.com/master/504093-Lisa-Germano-In-The-Maybe-World
https://en.wikipedia.org/wiki/In_the_Maybe_World
https://younggodrecords.com/products/in-the-maybe-world
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.