Prvo je bio Southern Death Cult koji je uprtio staze za
tzv.punk pozitivizam koji je Goth pokret iskoristio da bi se raširio i pokrenuo
neku novu subkulturu. Njihov istoimeni debi
album ( objavljen nakon raspada benda) i danas je uzbudljiv i simpatičan sa
svojom na momente naivnošcu. Umetanje sve većeg broja akorda, umesto punk
jednostavnosti je bio ne samo odmak od već umorne formule, već i dah i nagoveštaj
nekih novih aroma i boja.
Ubrzo nakon raspada SDC Ian Astbury se spojio sa Billy Duffyjem
koji se pre toga muzički intenzivno družio i sa Morriseyom ( često spominjani
Nosebleed ) i bio član legendarnih Theatre of Hate, Ta inkarnacija se nazvala
Death Cult i nakon raspada iste, muzičko partnerstvo pod imenom The Cult (
svaka Astburyjeva inkarnacija je imala reč manje! ) se nastavlja do dan danas
uglavnom kao provodnik Duffyjevih riffova.
On usmerava čitav muzički smer cele ove avanture koja danas ne može da
bude udaljeniji od tadašnje svežine.
Karijera Death Cult je počela EP-ijem Brothers Grimm koji se
šepurio po indie listama , usledio je ubrzo jos jedan - Gods Zoo , a
diskografska avantura je završena kompilacijom Ghost Dance, koji je uz već
objavljeni materijal sadržao snimke sa sesiona za Kid Jensena. Beggars Banquet,
etiketa iza njih sada je očito,namirisala krv (novac) i aktivno su jahali na novom talasu koji se oslanja na post
punk, psihodelične, rokerske i goth elemente.
Prosle godine su Astbury i Duffy reformisali Death Cult za
povremene istupe u javnosti, a ove su izdali Paradise Now vinil, gde su ponovo naštampali
Ghost Dance sampler sa izmenjenim izborom pesama. The Cult su kao novi bend predstavljali
iznenadjenje koje je počelo sa vrlo dobrim albumom Dreamtime, kome je vreme
samo dodalo neke nove kvalitete, a čuveni difficult second album Love je mogao
da bude Nevermind pre Nevermind da je bio na nekoj major etiketi. Ali -Nevermind
- album Love je bio fantastičan, miks
post punka I hevi preliva, naprosto neodoljiv. Singl She Sellls Sanctuary je razarao liste i samo
ga je duh i etika i markentiška i geografska (ne)rasprostranjenost sprečila da bude
Smells Like Teen Spirit svog doba. Muzički I žanrovski ne, ali kao materijal
pogodan za plasiranje I uzimanje rente od pesme svakako jeste bio.
Ovo vinilno reizdanje u sklopu čitavog recikliranja kojoj diskografska
industrija sve češće poteže je ne samo
podsetnik, nego I uvodnik za one koji su preskočili rana predavanja ovih muzičara.
Treba I spomenuti da su svojevremeno Death Cult koristili materijale iz legata
SDC, a Cult neke od pesama Death Cult.
Na ovom izdanju vidi se već odmak od SDC (ocito jer je intrumente navodio drugi covek) i diskretno
približavanje The Cult avanturi. Zvuk je bio čvršci I strukturisaniji. Zato i ne čudi sto ljubitelji The Cult ( oni koji su ih otkrili nakon što su
definitivno postali rok band ) lakše prihvataju DC nego SDC.
Uprkos svemu SDC, DC i inicijalni period The Cult ostaju lepa
epizoda u obrazovanju punk I post punk generacije kome se rado vraćamo. To je
bio kraj jedne I početak druge ere. Tu se put već račva na razne strane. Posle
zlatnih godina post punka The Cult I slični bendovi su iznova definisali neki
otklon od glavne struje, na manje ili više uzbudljiv način. Sada su samo jedni
od rokera koji nas secaju na neke ispuštene prilike. O ukusima, svakako ne
vredi trošiti reči, niti nekog vući za rukav.
https://en.wikipedia.org/wiki/Death_Cult_(EP)
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.