Po onoj Šekspirovoj - "svirajte ovde,
platiću vam trud" - EN su preko Neubauten Supporters omogućili fanovima da
od marta 2006. pa do sredine 2007. skinu tuce pesama, za koje je Blixa Bargeld
inspiraciju našao u snovima, i uz stanovitu sumu im dali privilegiju da se
osećaju podjednako povlašćeno i važno. Za one koji ne znaju, Supporters su
osnovani, ne bi li nestrpljiva hard-core baza poštovalaca umanjila teret
iščekivanja novih radova i donirala novac koji će bend koristiti za opremanje
prostora gde se uvežbava i unapređivanje studio-logistike. U zamenu su im EN
pored još nečega=svačega, pomalo velikobratovski omogućili da preko web-kamera
imaju vizuelni uvid kako se radi u studiju/na probama i mozebiti primedbama (in)direktno utiču na stvaranje ili odabir materijala.
Ipak,u jednom trenutku odluka o
ekskluzivitetu je promenjena i izašlo se u javnost sa ovim skupom minijatura
nazvanih Jewels (kako su EN i nazivali mesečne kreativne izveštaje), što je
jedan deo onlajn mecena doživeo kao delimičnu izdaju. Ako se uzme u obzir da
niko više nema iluzija da se danas bilo šta može sakriti ili sačuvati, ovo
deluje i logično i niko ovde nema razloge da se vajka.
Legenda kaže da je Brian Eno za vreme snimanje Bowiejevog albuma
Low, nasumice delio muzičarima karte iz
Zaobilaznih Strategija (Oblique Strategies) ne bi li ih poremetio/zbunio i tako pomerio njihov pristup snimanju muzike, očekujući da
bi finalnim rešenjima pomerio i Bowieja od konvencionalne pop muzike. EN su
sličan pristup imali na umu kada su odlučili da materijalizuju ovu promisao.
Bend je u šešir spustio specijalno napravljene karte, od kojih je svaka
ponaosob imala uputstvo nekim refrenom, frazom, izborom instrumenata ili bilo
čime i tako asocirala/podsetila personal na poglavlja (do)tadašnjih 28 godina
benda. Nakon izvlačenja i razumevanja bend bi se zabavljao sessionom kojim su
razmenjivali utiske viđene na kartama, sve dok ne izađe nova poslastica za
fanove i sam bend. Namera je bila da se u što vise oslobode ego
tripova koji bi mogli da ih limitiraju u stvaranju i razumevanju sopstvenog
univerzuma. S obzirom na solo i pobočne radove, nesumnjivo je sada da su EN
pravi muzički trudbenici i da su ih godine kroz koje su modifikovali svoj(e)
stil(ove) samo na(do)gradile, i da su svoj izraz bez obzira na sav hermetizam
otvorili i učinili do veće mere životnijim. Od početnih industrijalizmom
nadahnutih kabaljerosa, sada od ovih
umetnika slušamo svedene mantre koje se šire pod komandom Blixinog skoro do
parodije narativnog glasa) taman do EN obeleženih granica koje ne dozvoljavaju
da se boja i oblik pesme ne raspline u škrabotinu ili mrljotinu nabacanih boja.
Disk se pojavio u EN Potomak produkciji i sav je u posebnostima,
što je verovatno i deo preventivnog izvinjenja nekima od (ovom odlukom)
razočaranih fanova. Tako, pored eko pakovanja i knjižice od kojih četrdesetak
strana i tekstova na nemačkom/engleskom, eksluzivno je priključena i 40-minutna
video celina "Acht Lösungen".
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.