Укупно приказа странице

четвртак, 13. јун 2024.

Obojeni Program – Gospodar Stolica

 



Nagledao sam se koncerata u životu, ali sam siguran da sam najviše puta gledao Obojeni Program. Ni sam ne znam broj, ne bih hteo da licitiram, ali trajalo je od samih početaka pa do recimo unazad nekoliko godina kada sam počeo da nekako izostajem generalno sa koncerata. Mnogo sam postava video, još više pesama čuo, ali moram da kažem da su mi omiljeni koncerti oni sa početaka karijere.

 Ipak, jedan  mi je ostao u sećanju, a to je čuveni koncert u SKC u Beogradu gde su se grupama koje su zajedno svirale i patrolirale naokolo ( Luna, Obojeni Program, Boye I Grad ) priključio neverovatni Imperium of Jazz. Ne zna se ko je bio bolji, ali mi se u sećanje urezala izvedba pesme Gospodar Stolica koju su izvodili Obojeni Program. Tada je to bila BELA faza, kada su Obojeni svirali u belom ( ako se korektno sećam Kebra je govorio da je to neki izraz nevinosti), a Gospodar Stolica je zvučala kao ništa do tada. Secam se da mi je kroz glavu prolazio KillIng Joke, verovatno da su mogli tada da im pariraju po mnogo čemu. Uostalom jednom sam sa bendom u bekstejdžu licitirao ko je omiljeniji – Killing Joke ili Joy Division. Rezultat ostaje u mojoj glavi. Kako god Gospodar Stolica  je tutnjao,sve se  treslo, Kebrin glas se kao glasnik Armagedona nadvijao iznad krcate sale, oni koji su to prepoznali i dalje su pod  utiskom, a deo kada bubanj ostaje sam baš pre nego sto se bas iz ambisa vrati nazad je bio čist šamanizam. I to me često u sećanju prati, nije ostalo samo na neprespavanoj noći. Jednom sam pitao Kebru što nisu nikad to usnimili, odgovorio mi je-“ Pa, to ti je sad 981 “. Ok usvojio sam to, sjajna stvar koja je proslavila Obojeni I internacionalno, ai ja sam I dalje žudeo za originalom. Nisam se opirao tom htenju. I eto, želja mi se ostvarila.Ko kaže da treba odustajati!?

SKC Novi sad je izdao kompilaciju NORK gde je pored već navedenih bendova pridodao Kontraritam, Foto  Model i Cistu Prozu. Disk je razgrabljen, a ja sam uspeo zahvaljujući našoj velikoj umetnici koju vole i Satie i Glass dosao do svog primerka. Potrajalo je, ali je samo jedan od delova koji nedostaju popunjen. Hvala I drugim dragim ljudima koji su nudili svoju pomoć, a ovo pisanije bih iskoristio da izdavaču uputim molbu da pokrpi još neke rupe koje ovde nedostaju. Ima još demo snimaka koje priželjkujemo I sanjamo. O tome drugi put. Neke stvari treba što česce spominjati I slati želje u kosmos. Iz svog srca.

https://www.discogs.com/release/30552829-Various-Novosadska-Rok-Kultura-Novi-Talas-1981-82





Нема коментара:

Постави коментар

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.