Укупно приказа странице

четвртак, 21. децембар 2017.

Rudi Esch ‘ELECTRI_CITY - The Düsseldorf School of Electronic Music



Manchester, Novi Sad, Glasgow, New York, Berlin, Rijeka, Liverpool, Sheffield, Leeds odmah padnu na pamet i o njima bih voleo stalno da čitam. Ljudi sa njima prisvajaju i bliže i dalje.
Dusseldorf jeste bio tu , ali ga nikada nisam sabirno i saborno gledao, nema većeg razloga za to, iako su tu bili i Kraftwerk, Neu! i D.A.F koji po kriterijumima ulaze u najvažniju ekipu.Ipak kao u mnogim stvarima kada informacije počnu da stižu, dolazi do sukoba, ambivalencije i  gubitka prvotnog entuzijazma. Nije se to desilo jednom, već mnogo puta, ali ništa ne može da zaustavi (skoro ) opsesivnu želju da čitam o tome šta god padne pod ruku.

Knjiga o Dusseldorfu je od najdobrodošlijih i rado priznajem, da sam uživao u čitanju, vratilo me u vreme kad nije bilo interneta , kada je ređi izvor bio Music Express iz Germanije i na kioscima dostupni NME i MM u trenucima kada se sve dešavalo. Nismo sve shvatili, ali smo imali informacije preko kojih smo se nadogradjivali tumačenjima i upravo to (ne)razumevanje je bilo ono što nas nas je (iz)gradilo.

Kao i u svakoj priči i ovo o Dusseldorfu ima primere neočekivanih uzleta altruizma i saradnje, ali i  onoga sto bi se nazvalo izdajom. Sve klizi, značaj informacija koje se lako povezuju obogaćuje znanje bilo ono načeto, veliko ili početničko. Autor je Rudi Esch koji u CV-iju ima saradnju sa Klaus Dingerom ( od nedavno i koautorstvo o knjizi o DAF ) i četvrt veka dug rad u Die Krupps . Takoreći insajder.

Izdvajam triviju prilikom reizdanja Neu! albuma za Grönland Records, doveden je Anton Corbijn da uradi promo fotografije za bokset, Dinger je pitao nakon što je odbacio ponuđene radove, koliko je honorar Corbijna. Kada je čuo da je iznos 12.000 eura, otišao je kući, opalio polaroid selfi i poslao ga etiketi uz otkupninu koja je glasila tačno na 12.000 evra. Pomalo komercijalno samoubistven potez, ali takvih je bilo u Dusseldorfu i više od incidenata, mada nikada nikome nije manjkala zelja da se proslave, ne treba imati iluzija.
























недеља, 17. децембар 2017.

Arhiva : Money - Shadow Of Heaven (Bella Union 2013)



Konstantu mančesterskih bendova koje zloupotrebljava hajp muzičke štampe mogli bi da nastave Money. Mnogo im toga ide u korist. Upražnjeni prostor, harizmatični lider u najavi, ugovor sa nezavisnom etiketom, naravno muzika --> materijal bogomdan kada nema bendova koji mogu da imaju i jare & pare, mejnstrim & nezavisnu i publiku & kritiku. Plus, nije nemoguće anticipirati Money za par godina u najšarolikijim kontekstima i neumoljivo odricanje hard/core fanova koji ne mogu(zele) da ih (is)prate. Da l' će sve to dostići ili ostati na statusu bendova sa zatvorenom bazom, kao sto su, recimo nekad bili Puressence, (ne)strpljenje će da pokaže.

Momenat koji mi je odvojio pažnju za Money je pesma A Letter To Yesterday. Čuo sam bend koji ne može da odluči da l' će da zasvira Atmosphere (Joy Division) ili Stolen Property (The Triffids), a onda u hipu prelazi u nešto za šta bi wannabe nobelovac Bono Vox i njegova sabraća iz istog zlokobnog kruga besmisla (neka id predvode Coldplay) dali mnogo čekova da mogu slično da spajaju slike sa tonovima. 

Money imaju potencijal da se kreću uz popularnost i globalnu raspoznatljivost, a opet dovoljno daleko od (nevoljno spomenutih) Coldplay i sličnih vasarskih telala koji tupe intelektualni i artistički potencijal konzumenata. Money ( jos uvek )ima i poetiku i autentično pripada pop kulturi. Ako ovo nije dovoljna vredna preporuka, komentar sa jutjuba je Money opisao kao bend u kome se susreću Verve ( iz Storm in Heaven perioda ) i Sigur Ros. Ko ne veruje, tu je So Long (GodisDead)










петак, 15. децембар 2017.

The Great White Males - The Great White Males are GREAT white males ( 2017 )




Shvatio sam ovo kao razradu low-fi punka mikrokozmoza sa kraja sedamdesetih. Nesumnjiva ironija čini da je kontekst više nego bilo kome razumljiv britancima, opet nama uživancija u recikliranju nostalgije odenutu u entuzijazam za koji danas (uistinu)znamo šta je bio. Dirljivo i smešno.

Potvrda u vidu pozitivnih brojanja, jerbo je link prosleđen vrlim prijateljima koji još uvek cene i štuju razuđenu liniju izmedju X Ray Spex, TV Personalities i The Fall.






субота, 9. децембар 2017.

Moral ‎– And Life Is (Dark Entries 2015)



Jednoga dana je stigao link za Dark Entries stranicu sa ponudom za (reizdan *ojačan) Moral album “And Life Is” (1984), a nakon što sam odslušao album, u tami solitary disko kluba nešto sam mislio. Ti sinti bendovi sa početka osamdesetih su bili (većma) svedeni na potragu za savršenom pop pesmom, istovremenim hitom da razbije tržište. Ne baš uvek njihovom voljom, bio je to imperativ onih (diskografija) koji su odlučivali, a promocija je ultimatumima isla za tim. Bilo je mnogo više u njima, ali posle svih ispovesti koje su u javnost izašle (opet od istih na novi način zapakovane i prodavane) moramo da budemo prezadovoljni. Neki su puštani niz vodu u trenucima kada su se samooslobađali ili anulirali korporativne sugestije. Sada to znamo, a mislili smo da su se pokvarili ili kreativno otupeli. Mada je bilo i toga.

Rikverc na (uglavnom)sinti auto dzadi sa dužim Moral konačištem me je opet doveo do razmišljanja kakve bi oni imali šanse da uhvate više od trenutka tamo u osamdesetim. Ovaj trio iz Arhusa (Danska) je sem lokala ostao skoro anoniman i možebiti da im je to prednost, a tada nisu tako mislili. Da su bili na nekoj od znanih indie etiketa, njihovi lideri (indie & alternativne legende - ništa manje surove prema ustrojavanju (tuđih) karijera ) bi već našli način da im amputiraju kojekakav poriv za avanturom zarad koje desetine prodanih primeraka više.

I uz prisvojene uticaje tu i tamo, Moral su sveži i zabavni, njihova blaga kompleksnost nije pretenciozna da bi se vaspostavila ozbiljnija kritika. On Serial Rendau deluje kao da se The Creatures zagrevaju, a Slottet I Luften je vikendašenje uz The Cure (Pornography faza) sa drugačijim instrumetarijumom  i manje toksičnim dopinzima. Dance of the Dolls je sub Human League. The Wedding sa ritam mašinom i vrištećom gitarom su ran(ij)i Cocteau Twins, dok je Still Remaining nešto na šta su Saint Ettiene nekada (dok još to nisu bili) naleteli, culi i zapamtili.