"U ljubavi je tako da ljubavniku ne treba molba da
učini bilo šta"
Meher Baba, Sve i Ništa (Everything and Nothing)
Ploče koje snima David Sylvian su kao snovi koje pokušavate
da prepričate. Slike, mirisi i mizanscena iz glave se postavlja kao koprena
kada ih treba ne samo istumaciti već i izneti iz sebe.
Sasvim suprotno veličini koje njegovo ime nosi, ploče na
kojima učestvuje uvek su krajnje lični dnevnici koji se isčitavaju godinama,
gledaju kao mozaici i nose sobom neke nove ili potvrđuju stare istine. Takođe,
svaka njegova ploča ima jako veliki motiv i razlog. Nakon dva albuma koji su na
različitim nivoima korespondirali sa publikom i bili lični egzorcizam nakon
raskida sa Ingrid Chavez - sasvim hermetični i maestralni Blemish, redukovan na
repeticiju koja je označavala Sylvianov bol i "Good Son Vs. Only
Daughter" remiks album opet sa željom da se ipak
"resocijalizuje", Sylvian je sjajno iskoristio priliku i napravio pauzu
bez nekog vidljivog predaha. Nine Horses je, u stvari, projekat koji pored DS
uključuje i njegovog rođenog brata i takođe člana Japan/Raintree Crow Steve
Jansena i nemačkog umetnika Burnta
Freidmana, i nastavlja liniju kojom su se Sylvianovi albumi kretali do nastanka
Samadhi etikete.
Sylvianova muzika je uvek imala taj post-efekat kada
nastavlja da svira u glavi, pravi sopstvene filmove, reči se vraćaju, melodije
pojavljuju na najneobičnijim mestima. Album počinje iskazom "it's a
wonderful world" i bez obzira na to koliko to nekom ironično zvuči, DS
stvarno to misli, i svoju tugu koristi kao oružje, kao blagoslov u pohodu na
sreću. Već od samog početka se razlaže krajnje opijajuća melanholija sa maltene
bezbrižnom svirkom koja hvata lagano u vrtlog. Naizgled lagana, pomalo i jazzy
atmosfera svojevrsni je mamac sa beskompromisnim okršajem sa sopstvenim
demonima koje DS lagano i sa strpljenjem sveca pokazuje, upire prstom u njih,
ali ih ne hvata za gušu i neumereno davi naočigled slušalaca. Smirenost i
pokušaj da se razume i preraste situacija, pa makar i ona najzlokobnija, više
je nego očita. Iskreno, uvek je to i radio.
Muzički, iako pitka u odnosu na prethodni album, ovaj ploča
je pravo remek-delo i pomalo kompilira sve što je Sylvian protegao duž svoje
solo karijere od maestralnog Brilliant Trees pa sve do Dead Bees On The Cake.
Kao kontratezu i kao preventivu sopstvenom hermetizmu, u kreaciju albuma uveo
je i Jensena i Friedmana koji su samo oplodili njegov sopstveni izraz.
Različiti i po muzičkom izrazu i po ličnoj ideologiji, ova dva kompanjona uz
kontribuciju sjajnih i slavnih gostiju kao što su Sakamoto, Stina Nordenstam
izbrusili su album do pravog brilijanta.
Uostalom, moram
da priznam da je u sferi autora David Sylvian na piedestalu u društvu Scotta
Walkera i Marka Hollisa (ex Talk Talk), ne samo zato što su se sa vrhova top
lista povukli u sopstveni nemir da bi na miru gledali svoje stigme, već što
njihova muzika slojevito nudi i utehu i inspiraciju i iskaz "it's a
wonderful world". Ako imate dovoljno volje i snage da to vidite, i učinite
to.
https://en.wikipedia.org/wiki/Snow_Borne_Sorrow
https://www.discogs.com/release/539492-Nine-Horses-Snow-Borne-Sorrow
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.