Jeste uzbudljivo prevrtanje ambijentalnih, droničnih,
elektroničkih, motoričkih, klasikalnih, akustičkih zapisa u potrazi za
transcendentnim momentima, ali na nekom mestu čovek mora da se zaustavi i
detoksikuje. I najbolja medicina zahteva reviziju - inače se zavuče u šupljine
i izbije kao herpes na najmanje očekivanim mestima. Ipak, ako se od najezde
Babilona ostane čistih misli, okrepljenje ume samo da se namesti. Miksturu je
izneo veliki Mute - Richard Hawley i njegov (šesti) album Truelove's Gutter. Simpatičan
je čova Hawley, sada već priznati autor čija svaka ploča zna da opije i opravda
strast fanova. Nije ni nepoznat, među poštovaocima koji šire reč o njemu su i
Anton Corbijn, REM, Nancy Sinatra, Arctic Monkeys..
Za Hawleya sam čuo davno, od Sheffieldskih amigosa. Kao
zaljubljenik u gitaru se muvao oko preostalog The Comsat Angels
instrumentarijuma. Uglavom, jasno je bilo da ima reputaciju gradskog junaka i
patriote, verovatno najsličniju onoj koju je imao Jarvis Cocker pre Pulpa. Sve
je to kroz godine dodatno ojačala Hawleyeva topofilija, najočitija kroz nazive
albuma, koji su većma sheffieldski toponimi.
Truelove's Gutter jeste jedan od takvih, ali nema samo
značenje za one koje interesuje šefildska geografija, već je i naciljani opis
trenutnog Hawleyevog svetonazora, slivnik preko kojeg olakšava sebi i otkazuje
razočaranja ljubavi. Ovo je kolekcija idealna za završetak dana, sumiranje i
razvrstavanje, a on nam dođe kao crooner iz hipnagogije. Nagoveštaj zvučnosti
se očitovao u finalnoj pesmi (The Sun Refuses To Shine) prethodnog albuma
(Lady's Bridge, 2007), a sve je sofisticarano zacrnio, uvođenjem novijih
instrumenata i vibrantno-gipkijih aranžmana. Oni koji se plaše da bi mu
inovacija srušila ulogu Orbisona 21. veka, neka ne brinu. Obrazac meša sa
Morriseyem iz ranijih The Smiths dana (avaj ironije - jedan od većih doprinosa
Mozera današnjoj britanskoj sceni je odbijanje Hawleya na audiciji za Mesijin
prateći bend) i naboranim patosom kome NE! ne bi rekli ni Almond ni Cave ni
Tindersticks. I pored (više no uobičajeno) zatamnjenog izraza Hawley je snimio
album kojim svima daje mnogo dobrih razloga za hod (u)napred. U vremenima kada
neki misle da im ploče otkrivaju univerzalne istine i zakone, ima onih koji
žele da im se povremeno neko lično obrati. Hawley u svojim ispovestima
(ne)namerno to radi, što je samo jedan od garanata da se ova ploča neće
razjesti kroz vreme.
Нема коментара:
Постави коментар
Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.